Du är inte inloggad!
Sök på denna webbplats
Klicka här för att gå till nya hemsidan!
Loggbok dag 3

Till attack mot Rolles rekord

Måndagar på sjöscoutläger brukar innebära en tur till Vrångö och vi kunde knappast få en bättre dag. Solen sken och vi tog våra påsar med badkläder och traskade ned till båtarna. Efter en härlig segling kom vi slutligen fram till viken på Vrångö. Alla fick vada in till stranden och väl där fanns köket på plats för att servera pastasallad. Tiden på Vrångö fördrevs på flera sätt. Det blev en hel del lek och även en del slappande i solen. På Vrångö finns en sandgrop som visade sig vara alldeles utmärkt för en längdhoppstävling. Scouter och ledare turades om att hoppa så lång som möjligt och slå sina egna rekord. Några scouter tyckte till och med att vattnet var varmt nog för att ta ett bad. Vid fyratiden på eftermiddagen hade nästan alla fått en härlig rödbrun färg i sina ansiktet och det var dags att bege sig tillbaka till Donsö.

Väl hemma i SMU- gården blev det både hamburgare och glass till middag. Till scouternas förtjusning så var det måndag vilket innebar att Yngves Livs var öppet. Detta ledde till att i stort sett hela lägret vandrade ned till hamnen för att köpa något gott att äta. Framemot kvällen begav vi oss ned till Lökholmen för att få beskåda årets upplaga av Expedition Rolandson. Sex deltagare anlände till det lilla skäret där de skulle tävla mot varandra. Vindskydd skulle byggas och mat skulle fixas fram. Deltagare efter deltagare försvann i tävlingar eller röstades ut och fick sätta sig i en gummibåt och paddla iväg från skäret. Tillslut fanns det bara två deltagare kvar som fick utmana varandra på "plankan" genom en frågelek. Det hela slutade med att vi återigen fick se två personer bada med alla kläderna på. Självklart fanns det vid kvällens slut en överlycklig segrare i Expeditionen, en bedrift med mycket stor betydelse inom sjöscout.

Efter en ganska lång dag var det dags att krypa tillbaka i sovsäckarna. Vi har haft en helt underbar dag på Vrångö med strålande sol och en bra segelvind. Givetvis hoppas vi alla på en solig morgondag som kommer bli minst lika intensiv och händelserik. På ett sjöscoutläger som detta vet man aldrig vad som kan hända...

Carro

Loggbok dag 4
Loggbok dag 2

Matutdelning på en strålande Vrångö dag

Jag är inte bara kökspersonal, jag är fågelskrämma också

Matstund i i längdhoppsgroppen

Scouterna beskådar expedition Rolandsson

Plankgång i expedition Rolandssons finalen

Stolt (och värdig?) vinnare

Sällsynt effektiv senapering

Publicerad i avdelning Sjöscout: 2009-06-16 00:51:53. Senast ändrad: 2011-07-17 22:01:13